1. Wartościowa, oryginalna oraz aktualna treść
Co powinno znaleźć się firmowej stronie internetowej?
Teksty na stronę internetową powinny być dobrej jakości, budzące zainteresowanie i przejrzyste. Warto dodać, że Google wyżej rankuje strony wypełnione treścią skoncentrowaną na tematyce strony, które dzięki temu niosą wiedzę dla użytkowników. Google przywiązuje bowiem dużą wagę do kontekstu treści. Teksty muszą także zawierać odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Treść powinna być oryginalna i opierająca się o aktualne źródła. Można ją wzbogacić o takie elementy jak: zdjęcia, animacje, grafiki czy też filmy.
Pisząc, pamiętajmy też o ortografii oraz poprawności językowej. Lekceważenie tej sprawy może skutecznie zniechęcić użytkowników. Nie zapominajmy o u wstawieniu opisów alternatywnych dla umieszczonych na stronie fotografii i grafik. Stosując nagłówki tytułowe H1-H6 zwiększamy czytelność tekstu, ale też zarazem wskazujemy botom Google największą ważność treści w ocenie autora. Dobrą praktyką jest umieszczanie w nagłówkach słów kluczowych, ale tytuły muszą wyglądać naturalnie, nie na siłę upchane słowami kluczowymi. Zachowujemy umiar, gdyż inaczej algorytm wyszukiwarki Google naszą treść zinterpretuje jako spam.
Co to są słowa kluczowe?
Są to pojedyncze słowa, ale też i grupy wyrazów tworzące frazy, które użytkownik szukając informacji na dany temat, wpisuje do wyszukiwarki. Algorytmy Google wówczas przeszukują bazę zindeksowanych witryn. W wynikach wyświetlane są wówczas strony, których zawartość najlepiej odpowiada i jest dopasowana do tych wpisanych przez użytkownika. Te same słowa i frazy znalezione na stronach internetowych będą wówczas w zwróconych wynikach pogrubione. Te słowa oraz identyczne w witrynie są właśnie słowami kluczowymi. Obrazowo mówiąc, otwierają one naszemu potencjalnemu klientowi drzwi do naszej witryny. Dlatego też tak niezmiernie ważne jest umieszczenie w treści na stronie odpowiednio przygotowanych słów kluczowych.
Gdzie najlepiej na stronie wpisywać słowa i frazy kluczowe?
Boty wyszukiwarek rejestrują frazy kluczowe od góry do dołu. Większa waga jest przywiązywana do słów znajdujących się na górze strony, dlatego należy się skupić na początkowych segmentach strony, zaczynając od:
- nazwa strony internetowej,
- opis strony,
- nagłówki H1, H2 i H3,
- słowa kluczowe umieszczone w metatagach,
- nazwy zdjęć, grafik, plików, które są zamieszczane na stronie oraz ich opisy alternatywne,
- anchor text, czyli linki w zawartości strony,
- stosujemy również znaczniki pogrubienia oraz pochylenia w celu wyróżnienia tychże słów.
3. Funkcjonalność strony
Przejrzysta zawartość, intuicyjna nawigacja, szybkie i łatwe dotarcie do informacji za pomocą maksymalnie 3 kliknięć, możliwość powrotu do strony startowej.
4. Profesjonalny layout graficzny
Czytelna grafika, duże fotografie, flat design, spójna kolorystyka dostosowana do tematyki strony, brak przeładowania.
Co to są meta dane html?
Co to są tagi html?
Meta znaczniki to elementy umieszczone w sekcji head na stronie internetowej. Nazywane one są również tagami HTML. Część znaczników jest widoczna dla użytkowników, inna tylko dla botów Google. Większość z nich ma wpływ na pozycję stony w wynikach wyszukiwarek. Dlatego też warto zadbać o kwestię odpowiedniej optymalizacji tych elementów. Spośród meta znaczników, które należy zoptymalizować pod kątem SEO wyróżnić możemy m.in.:
- tytuł,
- opis,
- słowa kluczowe, obecnie algorytm Google nie bierze ich pod uwagę, ale warto, aby były,
- plik robots.txt
, mogą blokować dostęp botów do strony www,
- meta name=”original-source” content=”AdresStronyInternetowej”
umożliwia wskazanie oryginalnej treści, warto stosować, gdy fragmenty treści naszej strony są cytowane również w innych miejscach w internecie,
- meta name="robots" content="noodp" Google nie zmienia samodzielnie tytułu witrynty na tytuł ustalony w katalogu DMOZ – Open Directory Project.
Tytuł, opis, słowa kluczowe powinny być inne dla każdej strony, a ich treść nie może się powtarzać. Ponadto powinny one odzwierciedlać zawartość treści na stronie.
6. Brak zduplikowanej treści z innych stron oraz w obrębie tej samej witryny
Algorytm Google (panda) z łatwością wychwytuje strony posiadające skopiowaną treść z innych stron. Jeśli procent powtórzeń tekstu jest za duży, to można zapomnieć o dobrej pozycji w wyszukiwarce. Dotyczy to też tekstów zmodyfikowanych, przerobionych. Warto również zaznaczyć, że duplikacja treści może wystąpić w obrębie jednej i tej samej witryny. W szczególności zdarza się to w rozmaitych CMS-ach. Można to wyeliminować m.in. poprzez stosowanie przekierowań 301, umieszczenie adresów kanonicznych na poszczególnych stronach, wprowadzenie nagłówków tytułowych dla każdej strony.