logo-tworzenie-stron-legnica

Tworzenie stron www - Warszawa - Wrocław - Legnica

Realizacje Stron Internetowych – Budujemy Strony na Miarę Potrzeb

Tworzenie stron
Warszawa
Wrocław
Legnica

Realizacje Stron Internetowych
Budujemy Strony na Miarę Potrzeb

Optymalizacja Strony

Oferuję tworzenie stron internetowych wraz z optymalizacją pod wyszukiwarkę Google. Zapewni to wysoką lokatę w pozycjonowaniu lokalnym.

Strona Startowa Gratis do Oceny

Jeśli zaprojektowana strona główna nie spełni Państwa oczekiwań, to można zrezygnować z moich usług, nie ponosząc żadnych kosztów.

Gwarancja Satysfakcji z Wyglądu Strony

Projekt strony jest realizowany dotąd, dopóki nie będą Państwo zadowoleni z jej wyglądu. Oznacza to nielimitowaną ilość poprawek.

Strony Internetowe w Warszawie, Wrocławiu i Legnicy

Strony szyte na miarę. Dla firm i klientów indywidualnych. Każda strona jest tworzona od podstaw i dostosowywana do potrzeb Klienta.

Strony zaprojektowane i zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google

Od 2005 r. jestem związany z rynkiem IT. Tworzę od podstaw strony www w oparciu o nowoczesne technologie. Zlecenia wykonuję jako freelancer. Rozliczam się na podstawie umowy o dzieło. Po szczegółowym zapoznaniu się z oczekiwaniami Klienta tworzę indywidualny projekt strony głównej, całkowicie gratis i bez żadnych zobowiązań z Państwa strony. Następnie udostępniam internetowy adres, gdzie będzie można nowo powstałą stronę obejrzeć i ocenić. Ilość poprawek jest nieograniczona. Jeśli nowo zaprojektowana strona internetowa się spodoba i spełni oczekiwania oraz wyrażą Państwo chęć dalszej współpracy, to na tym etapie oczekiwałbym podpisania umowy o dzieło na stworzenie strony internetowej lub zaliczki. Po akceptacji witryna jest instalowana na wskazanym przez Państwa serwerze.

 

Strona startowa gratis do oceny, bez zobowiązań. Jeśli nie spodoba się, to można zrezygnować.
Ilość poprawek jest nieograniczona w ramach uzgodnionej ceny, aż do 100% satysfakcji z wyglądu strony.
Tylko nieliczni w kraju zaproponują to, co jest w tej ramce.

 

Wszystkie tworzone przeze mnie strony internetowe www są optymalizowane pod kątem wyszukiwarki Google, co zapewnia im wysoką lokatę w wynikach wyszukiwarki; są responsywne (poprawnie wyświetlane na komputerze, telefonie komórkowym, tablecie itd.); są interaktywne, atrakcyjne i zapadające w pamięć użytkownika. Strony internetowe oparte są o system samodzielnego zarządzania treścią CMS Joomla. Pozwala to na samodzielną aktualizację bądź rozbudowę serwisu bez znajomości języków programowania.

Funkcjonalność zaprojektowanych stron internetowych
dla mieszkańców Warszawy, Wrocławia, Legnicy i nie tylko -:)

Funkcjonalność strony internetowej to taka jej struktura, która pozwala użytkownikowi szybko i efektywnie znaleźć poszukiwaną treść. Chociaż brzmi to śmiesznie, to większość internautów nie czyta w ogóle strony, tylko skanuje ją wzrokiem szukając punktów zaczepienia. W szczególności są to nagłówki, linki, listy numerowane, tekst pogrubiony bądź wyróżniony innym kolorem. Dopiero w dalszej kolejności użytkownik zwraca uwagę na grafikę.

Nowoczesny design strony www – Projekt wypozycjonowanej strony dla firm

  • Dowolna ilość wersji językowych.
  • Logo w formacie jpg, png na strony internetowe, przykład. >>
  • Dział bloga/aktualności.
  • Favicon, co to jest? >>
  • Upload plików do pobrania (np. PDF, dokumenty, filmy, zdjęcia).
  • Możliwość dodawania i usuwania administratorów oraz określanie uprawnień.
  • Poczta e-mail z adresem domeny.
  • Formularz kontaktowy.
  • Informacja o plikach cookies.
  • Zgodność z RODO.
  • Przekazanie praw autorskich do strony.
  • Czas realizacji do 3-7 dni.
  • Umieszczenie strony w Mapach Google.
  • Założenie konta w Google Search Console.
  • W razie potrzeby poprawiana dowolna ilość razy, aż do pełnej satysfakcji Klienta.

Kolor bordowy w powyższych listach oznacza pozycje najczęściej dodatkowo płatne, podlegające ograniczeniom bądź bez takich opcji u innych projektantów stron www

 

Tworzenie stron Legnica – 100% pozytywnych opinii z Google

Opinię o jakości świadczonych usług może dodać do Google każdy klient firmy. Gdy są one negatywne, nie można ich usunąć, a jedynie jest możliwość na nie odpowiedzieć. Dlatego też są one wiarygodne.

 

72

wybór domeny

Cennik stron internetowych Warszawa, Wrocław, Legnica

Najwyższa jakość strony w przystępnej cenie

Cennik stron może być szczególnie atrakcyjny dla mieszkańców i firm z Warszawy, gdzie ceny w porównaniu do innych regionów Polski są dość wysokie. Zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę zakres usług, które Klient otrzymuje w zamian. Warszawa cennik stron internetowych.

Również firmy z Wrocławia mogą być zainteresowane, gdyż różnica w ofercie cenowej jest również znaczna, a jakość wykonania strony nawet wyższa od wielu wrocławskich firm oferujących usługę utworzenia strony internetowej Wrocław cennik stron internetowych.

Ile kosztuje strona internetowa w roku 2020?

Wariant 1750 zł (netto) + podatek 163 zł

Główne cechy

  1. Strona zoptymalizowana pod wyszukiwarki – potencjalnie lokata na 1. stronie w wynikach Google.
  2. Gdy zachodzi potrzeba, to wyszukuję odpowiednie do tematyki strony zdjęcia w internecie (te bez praw autorskich).
  3. Wszystkie przysłane teksty na stronę są sprawdzane i w razie potrzeby korygowane pod kątem ortografii i literówek.
  4. Ilość podstron do 30.
  5. Strona oparta o System Zarządzania Treścią CMS Joomla.
  6. Ilość poprawek jest nieograniczona. Oznacza to pracę dotąd, dopóki Klient nie będzie zadowolony z wyglądu strony w 100%. Niezmiernie rzadko jest taki punkt w ofertach innych firm.
  7. Rok gwarancji na poprawne wyświetlanie strony.

Najlepszy wybór dla firm chcących pozyskiwać klientów poprzez stronę internetową. W tej opcji cenowej nacisk położony jest na budowę strony w ten sposób, aby uplasowała się ona w 1-szej dziesiątce wyników wyszukiwarki Google.

Już od samego początku strona jest optymalizowana pod wyszukiwarki (optymalizacja SEO). Służy temu cały szereg działań m.in. odpowiedni dobór słów i fraz kluczowych, optymalizacja meta danych, przyśpieszenie ładowania poszczególnych stron i in.
Instalowane są również dodatkowe komponenty wspierające pozycjonowanie strony.

W efekcie większość zaprojektowanych przeze mnie stron plasuje się w pierwszej 10-tce wyników wyszukiwarki Google bez konieczności dodatkowego pozycjonowania strony.

Wariant 950 zł (netto) + podatek 88 zł

Główne cechy

  1. Dostarczenie fotografii na stronę leży w gestii Klienta lub wyszukuję je samemu w internecie (te bez praw autorskich).
  2. Ilość podstron do 30.
  3. Strona oparta o System Zarządzania Treścią CMS Joomla.
  4. Ilość poprawek jest nieograniczona. Oznacza to pracę dotąd, dopóki Klient nie będzie zadowolony z wyglądu strony w 100%. Niezmiernie rzadko jest taki punkt w ofertach innych firm.
  5. Rok gwarancji na poprawne wyświetlanie strony.

Optymalny wybór dla firm, które większą wagę przywiązują do atrakcyjnej i funkcjonalnej strony, gdy witryna ma pełnić funkcję informacyjną.

Jest to również dobry wybór dla rozmaitych zrzeszeń, klubów, kół zainteresowań, zgromadzeń, związków w sytuacji, gdy strona nie będzie konkurować z innymi o dobrą pozycję w wynikach Google.

W branżach o słabszej konkurencji stron firmowych oraz w mniejszych miejscowościach możliwe jest uplasowanie się w wynikach na 1-szej stronie bez dodatkowego pozycjonowania strony www.

Państwa strona będzie atrakcyjna, funkcjonalna, nowoczesna, zapadająca w pamięć użytkownika i pozytywnie wyróżniająca się od stron o zbliżonej tematyce.

Tajemnica skutecznych stron – przeczytaj.

Jeśli strona ma posiadać jakieś funkcjonalności i cechy niewymienione poniżej np. rozbudowane formularze, ankiety, rzadkie skrypty, to wówczas projekt jest wyceniany indywidualnie. Każda dodatkowa wersja językowa wiąże się z dopłatą 200 zł. Wariant 1750 zł: format loga .pdf wektory, do druku i .webp na stronę. Logo – wariant 950 zł: format .png lub .webp, na stronę, nie nadaje się do druku.

Koszt utrzymania strony płatny bezpośrednio u wybranego przez siebie usługodawcy (nie u mnie):
- zakup hostingu (ok. 44 zł/rok),
- domeny (ok. 10 zł/rok lub za darmo),
- certyfikatu SSL (ok. 19 zł/rok lub gratis).
Udzielam wszelkich potrzebnych informacji lub w imieniu Klienta sam zamawiam powyższe usługi.

Dodanie domeny do hostingu, konfiguracja certyfikatu SLL leży w mojej gestii. Klient nie musi nic robić. Jest to kompleksowa usługa od A do Zet w ramach jednorazowej opłaty za stronę.

 

Cennik stron internetowych – Ceny stron www 2020 r.

 

Cena strony

Koszt strony od 950 zł. Kompleksowa usługa. Optymalizacja SEO. CMS Joomla, responsywność strony. Darmowe wsparcie. Gwarancja techniczna 1 rok. 15 lat doświadczenia.

 

 

Cena budowy strony internetowej w szczegółach 2020 r.

Responsywna strona internetowa oparta o System Zarządzania Treścią CMS Joomla

Cennik stron na każdą kieszeń: warszawiaka, wrocławiaka i legniczanina i nie tylko -:)

W kolorze bordowym zaznaczone są pozycje najczęściej dodatkowo płatne lub bez takiej opcji u innych projektantów stron internetowych.

Co otrzymasz na stronę internetową – cennik stron (netto): 1750 zł 950 zł
Projekt graficzny
Strona powstaje bezpośrednio w sieci na moim serwerze. Jest do wglądu. Ilość poprawek nieograniczona. Po akceptacji wyglądu jest ona instalowana na wskazanym serwerze.
   
Strona startowa
Gratis do oceny bez żadnych zobowiązań. Jeśli się nie spodoba, możesz zrezygnować (nie trzeba podawać przyczyn).
   
RWD responsywność
Cecha strony internetowej. Pozwala ona dostosowywać się do rozdzielczości ekranu, na której strona jest aktualnie przeglądana. Poprawny wygląd na tel. komórkowych, tabletach, laptopach i komputerach stacjonarnych.
   
SEO friendly
Analiza potrzeb i fraz. Przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarek struktura strony. Wariant 1750 zł – propozycja tytułów i tekstów opisujących ofertę (strona główna) zredagowanych pod kątem pozycjonowania strony.
   
Hosting
Dość istotna sprawa. Słaby hosting to wolne strony, brak bądź opóźnione wsparcie. Pomoc przy zakupie i wyborze. Na życzenie Klienta w jego imieniu dokonuję zakupu.
   
Domena
Również ważna sprawa z punktu widzenia SEO. Pomoc przy wyborze. Załatwienie formalności w imieniu Klienta.
   
CMS Joomla – panel administracyjny
Intuicyjny panel CMS pozwalający na samodzielny rozwój strony internetowej bez znajomości języków kodowania. Możliwość edycji i dodawania artykułów, pozycji menu, zdjęć, filmów, treści, danych kontaktowych i in.
   
Nowoczesny i atrakcyjny design
Twój projekt będzie przejrzysty i przyjazny oraz łatwo zapamiętywalny dla odbiorcy. Kolorystyka jest dopasowana do charakteru Twojej działalności.
   
Certyfikat SSL
Certyfikat do ochrony jednej nazwy domenowej. Konfiguracja i wdrożenie.
   
Funkcjonalność strony
Łatwość korzystania z niej i przejrzystość. Struktura strony umożliwiająca w niej szybkie znalezienie każdej informacji.
   
Szybkość ładowania stron internetowych
Szereg zabiegów mających na celu maksymalne przyśpieszenie strony. M.in. zmniejszenie grafik, kompresja danych, cache plików statycznych, cache po stronie serwera i inne. Lepsza konwersja.
   
Ilość podstron do 30 
Podstrona to unikalny adres w pasku adresów przeglądarki.
   
Zdjęcia
Obróbka fotografii dostarczonych przez Klienta. W razie potrzeby dostarczam fotografie adekwatne do tematyki strony. Zamiana wszystkich zdjęć na format najnowszej generacji JPEG 2000, JPEG XR i WebP. Dzięki temu objętość stron jest znacznie mniejsza, co sprawia, że szybciej się one ładują. Dodanie opisów alternatywnych alt do zdjęć.
   
Indywidualnie zaprojektowana grafika
Grafika jest dostosowana wyglądem i kolorem do tematyki strony. Jest ona zapisana w formacie nowej generacji JPEG 2000, JPEG XR lub WebP.
   
Slider wielowarstwowy
Możliwość wstawiania do niego wideo i linków oraz wielu warstw w jednym slajdzie. Przez co jest niesamowicie efektowny. Nieograniczona ilość slajdów. Stosuję jeden z najlepszych na świecie i nie jest to przesada – Creative Slider. Indywidualna cena zakupu 19$ (nie dotyczy moich Klientów).
   
Baner
Indywidualnie zaprojektowany baner statyczny na stronę główną.
   
Nowoczesna galeria zdjęć
Również światowa czołówka z dostępnych galerii: 6Gallery Balbooa PRO – sprawdź sam. Indywidualna cena zakupu 36$ (nie dotyczy moich Klientów).
   
Podpięcie Social Media
Np. Youtube, Facebook, Instagram, Twitter.
   
Logo
Zawsze nawiązuje ono w jakiś sposób do zakresu działalności firmy. W razie potrzeby przedstawiam propozycję jego wyglądu. Wariant 1750 zł: format loga .pdf wektory, do druku i .webp na stronę. Wariant 950 zł: format .png lub .webp, na stronę, nie nadaje się do druku.
   
Interaktywna mapa Google
Z wytyczeniem trasy dojazdu, podaniem odległości i czasu.
   
Dowolna ilość wersji językowych
Tłumaczenia dostarczone przez Klienta. Znam biegle j. niemiecki i angielski, więc nie będzie błędów -;). Za każdą kolejną wersję językową jest dopłata 200 zł.
   
Roczna gwarancja na poprawne działanie strony
Jeśli wystąpią jakieś usterki, to usuwane są one natychmist po zgłoszeniu.
   
Poczta e-mail z adresem domeny
Założenie skrzynek pocztowych. Konfiguracja poczty. Ochrona antyspamowa. Ochrona antywirusowa. Autorespondery. Wiadomości urlopowe. Obsługa IMAP.
   
PHP
PHP w najnowszych wersjach 7.0, 7.1, 7.2, 7.3, 7.4
   
Formularz
Dostępne są wszystkie typy pól.
   
Google Analitic
Założenie konta. Zaawansowane statystyki strony, liczba odwiedzin i inne.
   
Search Console – informacje
Narzędzie Google do administrowania stroną. Twoja witryna zostanie zgłoszona do indeksacji (jest ona wówczas pokazywana w wynikach).
   
Google Moja Firma
Założenie konta. Konfiguracja wizytówki firmy. Strona będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwarki w sekcji Mapy Google. Patrz przykład.
   
Szkolenie z obsługi CMS Joomla
Pomoc i udzielenie wszelkich informacji, co i jak działa.
   
Wsparcie po instalacji strony
Przez rok drobne zmiany na stronie w cenie zakupu. Pomoc techniczna – w razie problemów dostępny jestem 24h na dobę.
   
Optymalizacja SEO
Search Engine Optimization (SEO), czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Szereg działań mających na celu takie przygotowanie witryny, aby była ona w stanie osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarek. Takich jak np. kompresja kodu, zdjęć i in.
   
Copywriting – jak napisać dobry tekst na stronę internetową?
Sprawdzenie nadesłanego tekstu pod względem poprawności językowej. Poprawienie literówek. Korekta w cenie.
   
Audyt 3 pierwszych stron tej samej branży z 1. strony w wynikach Google.
Przesadnie mówiąc poznajemy "wroga". Pozwala to już na wstępie określić, jakie warunki musi spełnić Twoja strona, aby móc konkurować z najlepszymi.
   
Optymalizacja nadesłanych tekstów pod kątem wyszukiwarek
Zastosowanie w tekście odpowiednich słów i fraz kluczowych. Właściwe ich rozmieszczenie i kondensacja.
   
Optymalizacja metatagów.
Dodanie indywidualnych opisów i tytułów na każdą podstronę.
   
Protokół HTTP/2
Absolutna nowość! HTTP/2 to naprawdę duża... duża zmiana technologiczna. Rekomendowana przez Google. Pozwala na jednoczesną obsługę wielu żądań. Możliwość wypychania plików. Kompresja nagłówków. Zdecydowanie zwiększa się szybkość otwierania stron.
   
Komponent Speed Cache
Na stronie producenta są wymienione wszystkie cechy (j. angielski). Zapewnia potężne statyczne buforowanie strony, pełny system pamięci podręcznej przeglądarki, system pamięci podręcznej wstępnego ładowania, kontrolę pamięci podręcznej włączania/wyłączania adresów URL i minimalizację zasobów. Indywidualna cena zakupu 29$ (nie dotyczy moich Klientów).
   
Dodatek JCHOptimize
Szczegółowy opis w j. angielskim na stronie twórcy programu. Dodatek optymalizacji stron internetowych w celu szybkiego ich pobrania przez przeglądarki. Indywidualna cena zakupu 29$ (nie dotyczy moich Klientów).
   
Komponent JsiteMap Proffessional
Na stronie twórcy (j.angielski) wymienione są wszystkie funkcjonalności. Potężny i kompletny pakiet SEO do indeksowania i zarządzania mapami witryn! Zwiększa indeksowanie dzięki zaawansowanemu generatorowi map witryn i narzędziu do indeksowania SEO. Ułatwia użytkownikowi poruszanie się po całej witrynie. Indywidualna cena zakupu 49€ (nie dotyczy moich Klientów).
   
Wartość płatnych dodatków i komponentów użytych na stronie internetowej przy samodzielnym jednostkowym zakupie: 
Klient nie ponosi żadnych kosztów związanych z ich nabyciem, są to dodatki i komponenty firm trzecich poprawiających pozycję strony w wynikach wyszukiwarki Google.
ok. 750 zł ok. 300 zł

 

 

Drobne zmiany na stronie przez rok w ramach jednorazowej opłaty za projekt strony.

Wsparcie techniczne i gwarancja na porawne wyświetlanie strony przez rok. W razie problemów usuwam usterki bez naliczania dodatkowych kosztów.

 

 

Po zakończeniu projektu strony internetowej zapewniam wsparcie administracyjne, programistyczne i marketingowe. Przeprowadzam szkolenie z obsługi panelu zarządzania treścią CMS. Dbam o bezpieczeństwo i aktualizację skryptów oraz jestem do dyspozycji w razie potrzeby rozbudowy systemu bądź zmian na stronie.

    Oferuję unikalną, dopasowaną do Państwa potrzeb stronę internetową zbudowaną od podstaw - nie używam gotowych szablonów. W praktyce oznacza to, że pracuję dotąd, dopóki nie uzyskacie Państwo 100% satysfakcji z wyglądu utworzonej strony www.

Zero ukrytych kosztów - podane ceny są jasne, przejrzyste i zarazem na tle firm konkurencyjnych szalenie atrakcyjne. Zarazem nie wpływają one na obniżoną jakość zlecenia. 15 lat doświadczenia w projektowaniu stron internetowych www sprawia, że daną pracę wykonuję szybciej. Przekłada się to na obniżenie kosztów.

Każdą stronę internetową staram się oddać w jak najbardziej niepowtarzalnej formie. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii oraz szalenie kreatywnych pomysłów wykonane przeze mnie strony internetowe www są łatwo zapamiętywalne i ogromnie atrakcyjne.

 

 

Realizacje – Strony zaprojektowane dla warszawskich, wrocławskich i legnickich firm – Portfolio

Projekty mówią same za siebie! Zobacz przykładowe realizacje stron internetowych.

Portfolio – poznaj skalę możliwości

portfolio-warszawa

portfolio-wroclaw

12 zasad projektowania skutecznych witryn internetowych

Jaka powinna być skuteczna strona internetowa? Poniżej kilka praktycznych porad.

Skuteczne strona, to miejsce w pierwszej 10-tce wyników wyszukiwarki Google

 

Większość zaprojektowanych przeze mnie stron internetowych znajduje się w pierwszej 10. wyników wyszukiwarki Google – bez dodatkowego pozycjonowania.

1. Wartościowa, oryginalna oraz aktualna treść

Co powinno znaleźć się firmowej stronie internetowej?

Teksty na stronę internetową powinny być dobrej jakości, budzące zainteresowanie i przejrzyste. Warto dodać, że Google wyżej rankuje strony wypełnione treścią skoncentrowaną na tematyce strony, które dzięki temu niosą wiedzę dla użytkowników. Google przywiązuje bowiem dużą wagę do kontekstu treści. Teksty muszą także zawierać odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Treść powinna być oryginalna i opierająca się o aktualne źródła. Można ją wzbogacić o takie elementy jak: zdjęcia, animacje, grafiki czy też filmy.

Pisząc, pamiętajmy też o ortografii oraz poprawności językowej. Lekceważenie tej sprawy może skutecznie zniechęcić użytkowników. Nie zapominajmy o u wstawieniu opisów alternatywnych dla umieszczonych na stronie fotografii i grafik. Stosując nagłówki tytułowe H1-H6 zwiększamy czytelność tekstu, ale też zarazem wskazujemy botom Google największą ważność treści w ocenie autora. Dobrą praktyką jest umieszczanie w nagłówkach słów kluczowych, ale tytuły muszą wyglądać naturalnie, nie na siłę upchane słowami kluczowymi. Zachowujemy umiar, gdyż inaczej algorytm wyszukiwarki Google naszą treść zinterpretuje jako spam.

2. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe

Co to są słowa kluczowe?

Są to pojedyncze słowa, ale też i grupy wyrazów tworzące frazy, które użytkownik szukając informacji na dany temat, wpisuje do wyszukiwarki. Algorytmy Google wówczas przeszukują bazę zindeksowanych witryn. W wynikach wyświetlane są wówczas strony, których zawartość najlepiej odpowiada i jest dopasowana do tych wpisanych przez użytkownika. Te same słowa i frazy znalezione na stronach internetowych będą wówczas w zwróconych wynikach pogrubione. Te słowa oraz identyczne w witrynie są właśnie słowami kluczowymi. Obrazowo mówiąc, otwierają one naszemu potencjalnemu klientowi drzwi do naszej witryny. Dlatego też tak niezmiernie ważne jest umieszczenie w treści na stronie odpowiednio przygotowanych słów kluczowych.

Gdzie najlepiej na stronie wpisywać słowa i frazy kluczowe?

Boty wyszukiwarek rejestrują frazy kluczowe od góry do dołu. Większa waga jest przywiązywana do słów znajdujących się na górze strony, dlatego należy się skupić na początkowych segmentach strony, zaczynając od:

- nazwa strony internetowej,
- opis strony,
- nagłówki H1, H2 i H3,
- słowa kluczowe umieszczone w metatagach,
- nazwy zdjęć, grafik, plików, które są zamieszczane na stronie oraz ich opisy alternatywne,
- anchor text, czyli linki w zawartości strony,
- stosujemy również znaczniki pogrubienia oraz pochylenia w celu wyróżnienia tychże słów.

3. Funkcjonalność strony

Przejrzysta zawartość, intuicyjna nawigacja, szybkie i łatwe dotarcie do informacji za pomocą maksymalnie 3 kliknięć, możliwość powrotu do strony startowej.

4. Profesjonalny layout graficzny

Czytelna grafika, duże fotografie, flat design, spójna kolorystyka dostosowana do tematyki strony, brak przeładowania.

5. Optymalizacja meta danych

Co to są meta dane html?

Co to są tagi html?

Meta znaczniki to elementy umieszczone w sekcji head na stronie internetowej. Nazywane one są również tagami HTML. Część znaczników jest widoczna dla użytkowników, inna tylko dla botów Google. Większość z nich ma wpływ na pozycję stony w wynikach wyszukiwarek. Dlatego też warto zadbać o kwestię odpowiedniej optymalizacji tych elementów. Spośród meta znaczników, które należy zoptymalizować pod kątem SEO wyróżnić możemy m.in.:

- tytuł,
- opis,
- słowa kluczowe, obecnie algorytm Google nie bierze ich pod uwagę, ale warto, aby były,
- plik robots.txt, mogą blokować dostęp botów do strony www,
- meta name=”original-source” content=”AdresStronyInternetowej”umożliwia wskazanie oryginalnej treści, warto stosować, gdy fragmenty treści naszej strony są cytowane również w innych miejscach w internecie, 
- meta name="robots" content="noodp" Google nie zmienia samodzielnie tytułu witrynty na tytuł ustalony w katalogu DMOZ – Open Directory Project.

Tytuł, opis, słowa kluczowe powinny być inne dla każdej strony, a ich treść nie może się powtarzać. Ponadto powinny one odzwierciedlać zawartość treści na stronie.

6. Brak zduplikowanej treści z innych stron oraz w obrębie tej samej witryny

Algorytm Google (panda) z łatwością wychwytuje strony posiadające skopiowaną treść z innych stron. Jeśli procent powtórzeń tekstu jest za duży, to można zapomnieć o dobrej pozycji w wyszukiwarce. Dotyczy to też tekstów zmodyfikowanych, przerobionych. Warto również zaznaczyć, że duplikacja treści może wystąpić w obrębie jednej i tej samej witryny. W szczególności zdarza się to w rozmaitych CMS-ach. Można to wyeliminować m.in. poprzez stosowanie przekierowań 301, umieszczenie adresów kanonicznych na poszczególnych stronach, wprowadzenie nagłówków tytułowych dla każdej strony.

7. Linkowanie wewnętrzne

Co to jest linki wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne (hiperłącza) to odnośniki do poszczególnych podstron tej samej witryny. Warto w nich używać słów i fraz kluczowych. Ułatwiamy w ten sposób nawigację użytkownikom, a i zarazem botom Google prościej zindeksować podstronę i przypisać witrynie odpowiednią tematykę. Odpowiednie użycie linków w ten sposób znacznie może poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwarki Google.

Podział linków w oparciu o typ

Linki tekstowe,
Tekst będzie treścią widoczną w przeglądarce. Po kliknięciu w link zostaniemy przeniesieni na stronę z adresem wskazanym przez href.

Linki graficzne,
Podajemy w nim adres zdjęcia/grafiki, która będzie widoczna zamiast tekstu oraz adres strony. Link graficzny ze względu na SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek) obowiązkowo powinien mieć dodatkowe parametry alt, width i height (opis alternatywny, szerokość i wysokość). Dodatkowo można uzupełnić obrazek o atrybut title. Wówczas po najechaniu na zdjęcie czy też grafikę pokaże się dymek z napisem umieszczonym pomiędzy znacznikami title.

Na stronie warto stosować oba rodzaje linków. Graficzne są nieznacznie wyżej cenione przez algorytm Google.

8. Szybkość ładowania poszczególnych stron

Jest to dość istotny wskaźnik rankingowy. Strony otwierające się długo tracą internautów. Nie wszyscy mają cierpliwość długo czekać. Strona, która ładuje się dłużej niż 5 sekund traci 40% potencjalnych klientów. Współczynnik odrzuceń się zwiększa. Google dostaje sygnał, że jest ona mało przyjazna użytkownikom. Przekłada się to na słabą pozycję strony w wynikach.

Aby ładowanie strony było szybkie, zaleca się kompresować i skalować obrazy bądź używać najnowszych formatów zdjęć np. webp. Należy unikać rozbudowanych skryptów, które spowalniają otwieranie się stron. Warto skorzystać z PageSpeed Insight. Otrzymamy szczegółowe informacje, co należy poprawić w działaniu strony.
Google szczególną dużą wagę przywiązuje do szybkości ładowania stron na urządzeniach mobilnych.

9. Responsywność stron internetowych

Co to jest responsywność strony?

Kolejny bardzo istotny czynnik, do którego algorytmy Google przywiązują dużą wagę. Urządzenia mobilne cieszą się ogromną popularnością i koniecznością jest zadbanie o ten aspekt funkcjonalności witryny. W wynikach wyszukiwarki faworyzowane są strony responsywne. Konieczne jest umieszczanie tych samych treści na komputer, telefon, czy też tablet.

10. Bezpieczeństwo strony

Bezpieczeństwo użytkowników dla Google to również istotna sprawa. Strony z certyfikatem SSL są premiowane w wynikach. Certyfikat informuje internautę, że strona jest bezpieczna, nieskażona żadnym wirusem. Zwiększa się w ten sposób zaufanie i wiarygodność witryny. Tym samym zmniejsza również współczynnik odrzuceń.

Dla stron z formularzami, gdzie podaje się dane osobowe, jest to wręcz wymóg, a dla sklepów internetowych konieczność.

11. Mapa strony

Co to jest mapa strony (sitemap)?

Jest to dokument XML, w którym w formie listy zawarte są adresy do wszystkich podstron witryny. Mapa strony ułatwia Googlebotom poruszanie się w witrynie oraz ułatwia indeksację poszczególnych podstron. Dla rozbudowanych witryn jest ona absolutną koniecznością. Dla mniejszych, a nawet bardzo małych warto również je stosować, gdyż zwiększa to wartość naszej witryny.

12. Czynniki związane z działaniami podejmowanymi poza witryną

Wartościowe linki zewnętrzne

Co to są linki zewnętrzne (external linking)?

Są to odnośniki/linki prowadzące na naszą stronę. Zgodnie z filozofią Google strony, do których prowadzi wiele wartościowych linków są atrakcyjne, ciekawe i posiadające interesującą dla użytkowników treść, z którą wstawiający link chce się podzielić z innymi. Takie udostępnienie strony jest jasnym sygnałem dla algorytmu Google, że content strony jest wartościowy dla użytkowników.

Co to są wartościowe linki?

Są to linki:
- pochodzące ze strony o zbliżonej tematyce,
- na stronie, z której prowadzą powinny znajdować się sprawdzone i wartościowe informacje,
- dobrze, aby linki pochodziły z wartościowych według Google stron, wysoko uplasowanych w wynikach,
- linki powinny być naturalne, wykluczone jest ich pozyskiwanie za pomocą programów,
- linki z domen rządowych z końcówką .gov.

Autorytet domeny i jej wiek

Domeny z długą i pozytywną historią są rankowane wyżej. Autorytet domeny jest obliczany przede wszystkim na podstawie prowadzących do strony linków.

Witold Czuba Tworzenie stron Warszawa, Wrocław i Legnica | Grafik | Strony , , Marynarska 54, 59-220, Legnica, dolnośląskie, Polska, tel. +48 780 060 995, Pon. - pt. 8:00 - 17:00

 

 

Witold Czuba

Tworzenie stron Warszawa, Wrocław i Legnica | Grafik | Strony

Marynarska 54
59-220, Legnica,
dolnośląskie, Polska,
tel. +48 780 060 995,
Pon. - pt. 8:00 - 17:00