Tworzymy, projektujemy, realizujemy, budujemy i wdrażamy strony internetowe w Legnicy na miarę potrzeb.
Tworzenie stron internetowych w Legnicy wraz z pozycjonowaniem i optymalizacją pod wyszukiwarkę Google.
Wysoka pozycja = dużo wejść = więcej klientów.
Nie masz tekstów i zdjęć – tworzymy całą treść bez dopłat.
Jeśli zaprojektowana strona główna nie spełni Twoich oczekiwań, można zrezygnować, nie ponosząc żadnych kosztów.
Tworzenie stron internetowych dla mieszkańców Warszawy, Wrocławia, Legnicy i nie tylko -:)
Funkcjonalność strony internetowej to taka jej struktura, która pozwala użytkownikowi szybko i efektywnie znaleźć poszukiwaną treść. Chociaż brzmi to śmiesznie, to większość internautów nie czyta w ogóle strony internetowej, tylko skanuje ją wzrokiem szukając punktów zaczepienia. W szczególności są to nagłówki, linki, listy numerowane, tekst pogrubiony bądź wyróżniony innym kolorem. Dopiero w dalszej kolejności użytkownik zwraca uwagę na grafikę.
Opinię o jakości świadczonych usług może dodać do Google każdy klient firmy. Negatywnych opinii nie można usunąć, a jedynie jest możliwość na nie odpowiedzieć. Dlatego też są one wiarygodne.
Każdy projekt strony internetowej jest inny i dlatego indywidualnie wyceniany.
Najwyższa jakość strony internetowej w przystępnej cenie
Cennik tworzenia stron internetowych może być szczególnie atrakcyjny dla mieszkańców i firm z Warszawy, gdzie ceny w porównaniu do innych regionów Polski są dość wysokie. Zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę zakres usług, które Klient otrzymuje w zamian. Warszawa cennik stron internetowych 2024 r.
Również firmy z Wrocławia mogą być zainteresowane, gdyż różnica w ofercie cenowej może być również duża, a jakość wykonania strony znacznie wyższa od wielu wrocławskich firm oferujących usługę utworzenia strony internetowej Wrocław cennik stron internetowych 2024 r.
Każdy projekt strony internetowej jest inny i dlatego indywidualnie wyceniany.
Najwyższa jakość strony internetowej w przystępnej cenie
Cennik tworzenia stron internetowych może być szczególnie atrakcyjny dla mieszkańców i firm z Warszawy, gdzie ceny w porównaniu do innych regionów Polski są dość wysokie. Zwłaszcza, gdy weźmiemy pod uwagę zakres usług, które Klient otrzymuje w zamian. Warszawa cennik stron internetowych 2024 r.
Również firmy z Wrocławia mogą być zainteresowane, gdyż różnica w ofercie cenowej może być również duża, a jakość wykonania strony znacznie wyższa od wielu wrocławskich firm oferujących usługę utworzenia strony internetowej Wrocław cennik stron internetowych 2024 r.
Wariant 1950 zł (netto) + podatek 120 zł
Główne cechy
Najlepszy wybór dla firm chcących pozyskiwać klientów poprzez stronę internetową. W tej opcji cenowej nacisk położony jest na budowę strony w ten sposób, aby uplasowała się ona w 1-szej dziesiątce wyników wyszukiwarki Google.
Już od samego początku tworzenia, strona jest optymalizowana pod wyszukiwarki (optymalizacja SEO). Służy temu cały szereg działań m.in. odpowiedni dobór słów i fraz kluczowych, optymalizacja meta danych, przyśpieszenie ładowania poszczególnych stron i in.
Instalacja dodatkowych komponentów wspierających pozycjonowanie strony internetowej.
W efekcie większość zaprojektowanych stron plasuje się w pierwszej 10-tce wyników wyszukiwarki Google bez konieczności dodatkowego pozycjonowania strony. Pozycjonowanie stron internetowych Legnica – przeczytaj!
Wariant 1250 zł (netto) + podatek 80 zł
Główne cechy
Optymalny wybór dla firm, które większą wagę przywiązują do atrakcyjnej i funkcjonalnej strony, gdy witryna ma pełnić funkcję informacyjną.
Jest to również dobry wybór dla rozmaitych zrzeszeń, klubów, kół zainteresowań, zgromadzeń, związków w sytuacji, gdy strona nie będzie konkurować z innymi o dobrą pozycję w wynikach Google.
W branżach o słabszej konkurencji stron firmowych oraz w mniejszych miejscowościach możliwe uplasowanie się strony internetowej w wynikach na 1-szej stronie bez dodatkowego pozycjonowania strony www.
Twoja strona www Legnica będzie atrakcyjna, funkcjonalna, nowoczesna, zapadająca w pamięć użytkownika i pozytywnie wyróżniająca się od stron o zbliżonej tematyce.
Tajemnica tworzenia skutecznych stron – przeczytaj!
Jeśli strona ma posiadać jakieś funkcjonalności i cechy niewymienione poniżej np. rozbudowane formularze, ankiety, rzadkie skrypty, to wówczas projekt jest wyceniany indywidualnie. Każda dodatkowa wersja językowa wiąże się z dopłatą 300 zł. Wariant 1950 zł: format loga .pdf wektory, do druku i .webp na stronę. Logo – wariant 1250 zł: format .png lub .webp, na stronę, nie nadaje się do druku.
Koszt utrzymania strony płatny bezpośrednio u wybranego przez siebie usługodawcy (nie u mnie):
- zakup hostingu (ok. 84 zł/rok),
- domeny (ok. 14 zł/rok lub za darmo),
- certyfikat SSL, najczęściej gratis, zależy od firmy hostingowej).
Udzielam wszelkich potrzebnych informacji lub w imieniu Klienta sam zamawiam domenę i hosting. Dodanie domeny do hostingu, konfiguracja certyfikatu SLL leży w mojej gestii. Klient nie musi nic robić. Oferuję kompleksową usługę od A do Zet w ramach jednorazowej opłaty za stworzenie strony.
Koszt utrzymania strony płatny bezpośrednio u wybranego przez siebie usługodawcy (nie u mnie):
- zakup hostingu (ok. 84 zł/rok),
- domeny (ok. 14 zł/rok lub za darmo),
- certyfikat SSL, najczęściej gratis, zależy od firmy hostingowej).
Udzielam wszelkich potrzebnych informacji lub w imieniu Klienta sam zamawiam domenę i hosting. Dodanie domeny do hostingu, konfiguracja certyfikatu SLL leży w mojej gestii. Klient nie musi nic robić. Oferuję kompleksową usługę od A do Zet w ramach jednorazowej opłaty za stworzenie strony.
Kolor ciemnoczerwony w poniższych kolumnach oznacza niezmierną rzadkość w ofertach innych firm bez dodatkowej dopłaty.
Projekt graficzny
Stronę tworzę bezpośrednio w sieci na moim serwerze. Będzie ona do wglądu. Ilość poprawek nieograniczona. Po akceptacji wyglądu instaluję stronę internetową na wskazanym serwerze.
Strona startowa
Gratis do oceny bez żadnych zobowiązań i płatności. Jeśli się nie spodoba, można zrezygnować.
RWD responsywność
Cecha strony internetowej. Pozwala ona dostosowywać się do rozdzielczości ekranu, na której strona jest aktualnie przeglądana.
SEO friendly
Analiza potrzeb i fraz. Przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarek struktura utworzonej strony. Propozycja tytułów i tekstów opisujących ofertę (strona główna) zredagowanych pod kątem pozycjonowania strony.
Hosting
Dość istotna sprawa. Słaby hosting to wolne strony, brak bądź opóźnione wsparcie. Pomoc przy zakupie i wyborze. Na życzenie Klienta w jego imieniu dokonuję zakupu.
Domena
Również ważna sprawa z punktu widzenia SEO. Pomoc przy wyborze. Załatwienie formalności w imieniu Klienta.
CMS Joomla – panel administracyjny
Intuicyjny panel CMS pozwalający na samodzielny rozwój strony internetowej bez znajomości języków kodowania. Możliwość edycji i dodawania artykułów, pozycji menu, zdjęć, filmów, treści, danych kontaktowych i in.
Nowoczesny i atrakcyjny design
Twój projekt będzie przejrzysty i przyjazny oraz łatwo zapamiętywalny dla odbiorcy. Kolorystyka strony internetowej dopasowana do charakteru Twojej działalności.
Certyfikat SSL
Certyfikat do ochrony jednej nazwy domenowej. Konfiguracja i wdrożenie.
Funkcjonalność strony
Łatwość korzystania z niej i przejrzystość. Struktura utworzonej strony umożliwiająca w niej szybkie znalezienie każdej informacji.
Szybkość ładowania stron internetowych
Szereg zabiegów mających na celu maksymalne przyśpieszenie stworzonych stron. M.in. zmniejszenie grafik, kompresja danych, cache plików statycznych, cache po stronie serwera i inne. Lepsza konwersja.
Ilość podstron do 10 lub 30 – w zależności od wybranego wariantu cenowego
Podstrona to unikalny adres w pasku adresów przeglądarki.
Zdjęcia
Obróbka fotografii dostarczonych przez Klienta. Dostarczam w razie konieczności także fotografie adekwatne do tematyki tworzonej strony. Zamiana wszystkich zdjęć na format najnowszej generacji JPEG 2000, JPEG XR i WebP. Dzięki temu objętość utworzonych stron jest znacznie mniejsza, co sprawia, że szybciej się one ładują. Dodanie opisów alternatywnych alt do zdjęć.
Indywidualnie zaprojektowana grafika
Grafika dostosowana wyglądem i kolorem do tematyki tworzonej strony internetowej. Zapisana w formacie najnowszej generacji JPEG 2000, JPEG XR lub WebP.
Slider wielowarstwowy
Możliwość wstawiania do niego wideo i linków oraz wielu warstw w jednym slajdzie – umożliwia to niesamowicie atrakcyjne efekty. Nieograniczona ilość slajdów. Stosuję jeden z najlepszych na świecie i nie jest to przesada – Creative Slider.
Baner
Indywidualnie zaprojektowany baner statyczny na stronę główną.
Nowoczesna galeria zdjęć
Również światowa czołówka z dostępnych galerii: 6Gallery Balbooa PRO – sprawdź sam.
Podpięcie Social Media
Np. Youtube, Facebook, Instagram, Twitter.
Logo
Zawsze nawiązuje ono w jakiś sposób do zakresu działalności firmy. Przedstawiam propozycję jego wyglądu. Wariant 1950 zł: format loga .pdf wektory, do druku i .webp na stronę. Wariant 1250 zł: format .png lub .webp, na stronę, nie nadaje się do druku.
Interaktywna mapa Google
Dodanie firmy do Map Google z dokładną lokalizacją i nazwą firmy. Umieszczenie mapy na stronie.
Dowolna ilość wersji językowych
Tłumaczenia dostarczone przez Klienta lub porobione przeze mnie. Znam biegle j. niemiecki i angielski, więc nie będzie błędów -;). Za każdą kolejną wersję językową jest dopłata 300 zł.
Roczna gwarancja na poprawne działanie stworzonej strony
Jeśli wystąpią jakieś usterki, to usuwam je natychmiast po zgłoszeniu.
Poczta e-mail z adresem domeny
Założenie skrzynek pocztowych. Konfiguracja poczty. Ochrona antyspamowa. Ochrona antywirusowa. Autorespondery. Wiadomości urlopowe. Obsługa IMAP.
PHP
PHP w najnowszych wersjach 8.1, 8.2.
Formularz
Dostępne wszystkie typy pól.
Google Analytic
Założenie konta. Zaawansowane statystyki dla nowo utworzonej strony, liczba odwiedzin i inne.
Search Console – informacje
Założenie konta. Narzędzie Google do administrowania stroną. Twoja witryna zostanie zgłoszona do indeksacji (indeksacja strony internetowej to niezbędny warunek do wyświetlania jej w w wynikach wyszukiwarki).
Google Moja Firma
Założenie konta. Nowo stworzona strona będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwarki w sekcji Mapy Google. Założenie wizytówki firmowej i jej konfiguracja. Patrz przykład.
Szkolenie z obsługi CMS Joomla
Pomoc i udzielenie wszelkich informacji, co i jak działa.
Wsparcie po instalacji strony
Przez rok drobne zmiany na stronie w cenie zakupu. Pomoc techniczna – w razie problemów dostępny jestem 24h na dobę.
Pozycjonowanie stron Legnica – optymalizacja SEO
Search Engine Optimization (SEO), czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Szereg działań mających na celu takie przygotowanie witryny, aby była ona w stanie osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarek. Takich jak np. kompresja kodu, zdjęć i in.
Copywriting – jak napisać dobry tekst na stronę internetową?
Sprawdzenie nadesłanego tekstu pod względem poprawności językowej. Poprawienie literówek. Korekta w cenie.
Optymalizacja nadesłanych tekstów pod kątem wyszukiwarek
Zastosowanie w tekście odpowiednich słów i fraz kluczowych. Właściwe ich rozmieszczenie i kondensacja.
Optymalizacja metatagów.
Dodanie indywidualnych opisów i tytułów na każdą utworzoną podstronę.
Protokół HTTP/2
Absolutna nowość! HTTP/2 to naprawdę duża... duża zmiana technologiczna. Rekomendowana przez Google. Pozwala na jednoczesną obsługę wielu żądań. Możliwość wypychania plików. Kompresja nagłówków. Zdecydowanie zwiększa się szybkość otwierania stron.
Komponent Speed Cache
Producent na swojej stronie wymienia wszystkie cechy (j. angielski). Zapewnia potężne statyczne buforowanie strony, pełny system pamięci podręcznej przeglądarki, system pamięci podręcznej wstępnego ładowania, kontrolę pamięci podręcznej włączania / wyłączania adresów URL i minimalizację zasobów.
Dodatek JCHOptimize
Szczegółowy opis w j. angielskim na stronie twórcy programu. Dodatek optymalizacji stron internetowych w celu szybkiego ich pobrania przez przeglądarki.
Komponent JsiteMap Proffessional
Na stronie twórcy (j.angielski) wymienione są wszystkie funkcjonalności. Potężny i kompletny pakiet SEO do indeksowania i zarządzania mapami witryn! Zwiększa indeksowanie dzięki zaawansowanemu generatorowi map witryn i narzędziu do indeksowania SEO. Ułatwia użytkownikowi poruszanie się po całej witrynie.
Projekt graficzny
Stronę tworzę bezpośrednio w sieci na moim serwerze. Będzie ona do wglądu. Ilość poprawek nieograniczona. Po akceptacji wyglądu instaluję stronę internetową na wskazanym serwerze.
Strona startowa
Gratis do oceny bez żadnych
RWD responsywność
Cecha strony internetowej. Pozwala ona dostosowywać się do rozdzielczości ekranu, na której strona jest aktualnie przeglądana.
SEO friendly
Analiza potrzeb i fraz. Przyjazna dla użytkowników i wyszukiwarek struktura utworzonej strony. Propozycja tytułów i tekstów opisujących ofertę (strona główna) zredagowanych pod kątem pozycjonowania strony.
Hosting
Dość istotna sprawa. Słaby hosting to wolne strony, brak bądź opóźnione wsparcie. Pomoc przy zakupie i wyborze. Na życzenie Klienta w jego imieniu dokonuję zakupu.
Domena
Również ważna sprawa z punktu widzenia SEO. Pomoc przy wyborze. Załatwienie formalności w imieniu Klienta.
CMS Joomla – panel administracyjny
Intuicyjny panel CMS pozwalający na samodzielny rozwój strony internetowej bez znajomości języków kodowania. Możliwość edycji i dodawania artykułów, pozycji menu, zdjęć, filmów, treści, danych kontaktowych i in.
Nowoczesny i atrakcyjny design
Twój projekt będzie przejrzysty i przyjazny oraz łatwo zapamiętywalny dla odbiorcy. Kolorystyka strony internetowej dopasowana do charakteru Twojej działalności.
Certyfikat SSL
Certyfikat do ochrony jednej nazwy domenowej. Konfiguracja i wdrożenie.
Funkcjonalność strony
Łatwość korzystania z niej i przejrzystość. Struktura utworzonej strony umożliwiająca w niej szybkie znalezienie każdej informacji.
Szybkość ładowania stron internetowych
Szereg zabiegów mających na celu maksymalne przyśpieszenie stworzonych stron. M.in. zmniejszenie grafik, kompresja danych, cache plików statycznych, cache po stronie serwera i inne. Lepsza konwersja.
Ilość podstron do 10 lub 30 – w zależności od wybranego wariantu cenowego
Podstrona to unikalny adres w pasku adresów przeglądarki.
Zdjęcia
Obróbka fotografii dostarczonych przez Klienta. Dostarczam w razie konieczności także fotografie adekwatne do tematyki tworzonej strony. Zamiana wszystkich zdjęć na format najnowszej generacji JPEG 2000, JPEG XR i WebP. Dzięki temu objętość utworzonych stron jest znacznie mniejsza, co sprawia, że szybciej się one ładują. Dodanie opisów alternatywnych alt do zdjęć.
Indywidualnie zaprojektowana grafika
Grafika dostosowana wyglądem i kolorem do tematyki tworzonej strony internetowej. Zapisana w formacie najnowszej generacji JPEG 2000, JPEG XR lub WebP.
Slider wielowarstwowy
Możliwość wstawiania do niego wideo i linków oraz wielu warstw w jednym slajdzie – umożliwia to niesamowicie atrakcyjne efekty. Nieograniczona ilość slajdów. Stosuję jeden z najlepszych na świecie i nie jest to przesada – Creative Slider.
Baner
Indywidualnie zaprojektowany baner statyczny na stronę główną.
Nowoczesna galeria zdjęć
Również światowa czołówka z dostępnych galerii: 6Gallery Balbooa PRO – sprawdź sam.
Podpięcie Social Media
Np. Youtube, Facebook, Instagram, Twitter.
Logo
Zawsze nawiązuje ono w jakiś sposób do zakresu działalności firmy. Przedstawiam propozycję jego wyglądu. Wariant 1950 zł: format loga .pdf wektory, do druku i .webp na stronę. Wariant 1250 zł: format .png lub .webp, na stronę, nie nadaje się do druku.
Interaktywna mapa Google
Z wytyczeniem trasy dojazdu, podaniem odległości i czasu.
Dowolna ilość wersji językowych
Tłumaczenia dostarczone przez Klienta. Znam biegle j. niemiecki i angielski, więc nie będzie błędów -;). Za każdą kolejną wersję językową jest dopłata 300 zł.
Roczna gwarancja na poprawne działanie stworzonej strony
Jeśli wystąpią jakieś usterki, to usuwam je natychmiast po zgłoszeniu.
Poczta e-mail z adresem domeny
Założenie skrzynek pocztowych. Konfiguracja poczty. Ochrona antyspamowa. Ochrona antywirusowa. Autorespondery. Wiadomości urlopowe. Obsługa IMAP.
PHP
PHP w najnowszych wersjach 7.3, 7.4, 8.0.0
Formularz
Dostępne wszystkie typy pól.
Google Analitic
Założenie konta. Zaawansowane statystyki dla nowo utworzonej strony, liczba odwiedzin i inne.
Search Console – informacje
Narzędzie Google do administrowania stroną. Twoja witryna zostanie zgłoszona do indeksacji (indeksacja strony internetowej to niezbędny warunek do wyświetlania jej w w wynikach wyszukiwarki).
Google Moja Firma
Założenie konta. Konfiguracja wizytówki firmy. Nowo stworzona strona będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwarki w sekcji Mapy Google. Patrz przykład.
Szkolenie z obsługi CMS Joomla
Pomoc i udzielenie wszelkich informacji, co i jak działa.
Wsparcie po instalacji strony
Przez rok drobne zmiany na stronie w cenie zakupu. Pomoc techniczna – w razie problemów dostępny jestem 24h na dobę.
Pozycjonowanie stron Legnica – optymalizacja SEO
Search Engine Optimization (SEO), czyli optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki. Szereg działań mających na celu takie przygotowanie witryny, aby była ona w stanie osiągnąć jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwarek. Takich jak np. kompresja kodu, zdjęć i in.
Copywriting – jak napisać dobry tekst na stronę internetową?
Sprawdzenie nadesłanego tekstu pod względem poprawności językowej. Poprawienie literówek. Korekta w cenie.
Optymalizacja nadesłanych tekstów pod kątem wyszukiwarek
Zastosowanie w tekście odpowiednich słów i fraz kluczowych. Właściwe ich rozmieszczenie i kondensacja.
Optymalizacja metatagów.
Dodanie indywidualnych opisów i tytułów na każdą utworzoną podstronę.
Protokół HTTP/2
Absolutna nowość! HTTP/2 to naprawdę duża... duża zmiana technologiczna. Rekomendowana przez Google. Pozwala na jednoczesną obsługę wielu żądań. Możliwość wypychania plików. Kompresja nagłówków. Zdecydowanie zwiększa się szybkość otwierania stron.
Komponent Speed Cache
Producent na swojej stronie wymienia wszystkie cechy (j. angielski). Zapewnia potężne statyczne buforowanie strony, pełny system pamięci podręcznej przeglądarki, system pamięci podręcznej wstępnego ładowania, kontrolę pamięci podręcznej włączania / wyłączania adresów URL i minimalizację zasobów.
Dodatek JCHOptimize
Szczegółowy opis w j. angielskim na stronie twórcy programu. Dodatek optymalizacji stron internetowych w celu szybkiego ich pobrania przez przeglądarki.
Komponent JsiteMap Proffessional
Na stronie twórcy (j.angielski) wymienione są wszystkie funkcjonalności. Potężny i kompletny pakiet SEO do indeksowania i zarządzania mapami witryn! Zwiększa indeksowanie dzięki zaawansowanemu generatorowi map witryn i narzędziu do indeksowania SEO. Ułatwia użytkownikowi poruszanie się po całej witrynie.
Drobne zmiany na stronie internetowej przez rok w ramach jednorazowej opłaty za projekt strony www Legnica.
Wsparcie techniczne i gwarancja na poprawne wyświetlanie stworzonej strony przez rok. W razie problemów usuwam usterki bez naliczania dodatkowych kosztów.
Projekty mówią same za siebie! Zobacz przykładowe realizacje stron internetowych.
Większość zaprojektowanych przeze mnie stron internetowych znajduje się w pierwszej 10. wyników wyszukiwarki Google – bez dodatkowego pozycjonowania.
Jaka powinna być skuteczna strona internetowa? Poniżej kilka praktycznych porad.
Teksty na tworzoną stronę internetową powinny być dobrej jakości, budzące zainteresowanie i przejrzyste. Warto dodać, że Google wyżej rankuje strony wypełnione treścią skoncentrowaną na tematyce strony, które dzięki temu niosą wiedzę dla użytkowników. Google przywiązuje bowiem dużą wagę do kontekstu treści. Teksty muszą także zawierać odpowiednie nasycenie słowami kluczowymi. Treść powinna być oryginalna i opierająca się o aktualne źródła. Można ją wzbogacić o takie elementy jak: zdjęcia, animacje, grafiki czy też filmy.
Pisząc, pamiętajmy też o ortografii oraz poprawności językowej. Lekceważenie tej sprawy może skutecznie zniechęcić użytkowników. Nie zapominajmy o wstawieniu opisów alternatywnych dla umieszczonych na stronie fotografii i grafik. Stosując nagłówki tytułowe H1-H6 zwiększamy czytelność tekstu, ale też zarazem wskazujemy botom Google największą ważność treści w ocenie autora. Dobrą praktyką jest umieszczanie w nagłówkach słów kluczowych, ale tytuły muszą wyglądać naturalnie, nie na siłę upchane słowami kluczowymi. Zachowujemy umiar, gdyż inaczej algorytm wyszukiwarki Google naszą treść zinterpretuje jako spam.
To pojedyncze słowa, ale też i grupy wyrazów tworzące frazy, które użytkownik szukając informacji na dany temat, wpisuje do wyszukiwarki. Algorytmy Google wówczas przeszukują bazę zindeksowanych witryn. W wynikach wyświetlają się wówczas strony internetowe, których zawartość najlepiej odpowiada i jest dopasowana do tych wpisanych przez użytkownika. Te same słowa i frazy znalezione na stronach internetowych będą wówczas w zwróconych wynikach pogrubione. Te słowa oraz identyczne w witrynie są właśnie słowami kluczowymi. Obrazowo mówiąc, otwierają one naszemu potencjalnemu klientowi drzwi do naszej witryny. Dlatego też tak niezmiernie ważne jest umieszczenie w treści na stronie odpowiednio przygotowanych słów kluczowych.
Boty wyszukiwarek rejestrują frazy kluczowe od góry do dołu. Większa waga jest przywiązywana do słów znajdujących się na górze strony, dlatego należy się skupić na początkowych segmentach tworzonej strony, zaczynając od:
- nazwy strony internetowej,
- opisu strony www,
- nagłówków H1, H2 i H3,
- słów kluczowych umieszczone w metatagach,
- nazw zdjęć, grafik, plików, umieszczonych na stronie www oraz ich opisy alternatywne,
- anchor text, czyli linki w zawartości strony internetowej,
- stosujemy również znaczniki pogrubienia oraz pochylenia w celu wyróżnienia tychże słów.
Przejrzysta zawartość, intuicyjna nawigacja, szybkie i łatwe dotarcie do informacji za pomocą maksymalnie 3 kliknięć, możliwość powrotu do strony startowej.
Czytelna grafika, duże fotografie, spójna kolorystyka dostosowana do tematyki tworzonej strony, brak przeładowania.
Meta znaczniki to elementy umieszczone w sekcji head na stronie internetowej. Nazywane one są również tagami HTML. Część znaczników jest widoczna dla użytkowników, inna tylko dla botów Google. Większość z nich ma wpływ na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwarek. Dlatego też warto zadbać o kwestię odpowiedniej optymalizacji tych elementów. Spośród meta znaczników, które należy zoptymalizować pod kątem SEO wyróżnić możemy m.in.:
- tytuł,
- opis,
- słowa kluczowe, obecnie algorytm Google nie bierze ich pod uwagę, ale warto, aby były,
- plik robots.txt
, mogą blokować dostęp botów do strony www,
- meta name=”original-source” content=”AdresStronyInternetowej”
umożliwia wskazanie oryginalnej treści, warto stosować, gdy fragmenty treści naszej strony są cytowane również w innych miejscach w internecie,
- meta name="robots" content="noodp" Google nie zmienia samodzielnie tytułu witrynty na tytuł ustalony w katalogu DMOZ – Open Directory Project.
Tytuł, opis, słowa kluczowe powinny być inne dla każdej strony, a ich treść nie może się powtarzać. Ponadto powinny one odzwierciedlać zawartość treści na stronie.
Algorytm Google (panda) z łatwością wychwytuje strony posiadające skopiowaną treść z innych stron. Jeśli procent powtórzeń tekstu jest za duży, to można zapomnieć o dobrej pozycji w wyszukiwarce. Dotyczy to też tekstów zmodyfikowanych, przerobionych. Warto również zaznaczyć, że duplikacja treści może wystąpić w obrębie jednej i tej samej witryny. W szczególności zdarza się to w rozmaitych CMS-ach. Można to wyeliminować m.in. poprzez stosowanie przekierowań 301, umieszczenie adresów kanonicznych na poszczególnych stronach, wprowadzenie nagłówków tytułowych dla każdej strony.
Linkowanie wewnętrzne (hiperłącza) to odnośniki do poszczególnych podstron tej samej witryny. Warto w nich używać słów i fraz kluczowych. Ułatwiamy w ten sposób nawigację użytkownikom, a i zarazem botom Google prościej zindeksować podstronę i przypisać witrynie odpowiednią tematykę. Odpowiednie użycie linków w ten sposób znacznie może poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwarki Google.
Linki tekstowe,
Tekst będzie treścią widoczną w przeglądarce. Po kliknięciu w link zostaniemy przeniesieni na stronę z adresem wskazanym przez href.
Linki graficzne,
Podajemy w nim adres zdjęcia/grafiki, które będą widoczne zamiast tekstu oraz adres strony internetowej. Link graficzny ze względu na SEO (optymalizacja dla wyszukiwarek) obowiązkowo powinien mieć dodatkowe parametry alt, width i height (opis alternatywny, szerokość i wysokość). Dodatkowo można uzupełnić obrazek o atrybut title. Wówczas po najechaniu na zdjęcie czy też grafikę pokaże się dymek z napisem umieszczonym pomiędzy znacznikami title.
Na stronie internetowej warto stosować oba rodzaje linków. Algorytm Google nieznacznie wyżej ocenia linki graficzne.
Dość istotny wskaźnik rankingowy. Strony otwierające się długo tracą internautów. Nie wszyscy mają cierpliwość długo czekać. Strona internetowa, która ładuje się dłużej niż 5 sekund traci 40% potencjalnych klientów. Współczynnik odrzuceń się zwiększa. Google dostaje sygnał, że jest ona mało przyjazna użytkownikom. Przekłada się to na słabą pozycję strony w wynikach.
Aby ładowanie strony było szybkie, zaleca się kompresować i skalować obrazy bądź używać najnowszych formatów zdjęć np. webp. Należy unikać rozbudowanych skryptów, które spowalniają otwieranie stron. Warto skorzystać z PageSpeed Insight. Otrzymamy szczegółowe informacje, co należy poprawić w działaniu strony.
Google szczególną dużą wagę przywiązuje do szybkości ładowania stron internetowych na urządzeniach mobilnych.
Kolejny bardzo istotny czynnik, do którego algorytmy Google przywiązują dużą wagę. Urządzenia mobilne cieszą się ogromną popularnością i koniecznością jest zadbanie o ten aspekt funkcjonalności witryny. Wyszukiwarki w wynikach faworyzują strony internetowe responsywne i tym samym ich treść musi być taka sama na komputerze, telefonie, czy też tablecie.
Bezpieczeństwo użytkowników dla Google to również istotna sprawa. Strony internetowa z certyfikatem SSL są premiowane w wynikach. Certyfikat informuje internautę, że strona jest bezpieczna, nieskażona żadnym wirusem. Zwiększa się w ten sposób zaufanie i wiarygodność witryny. Tym samym zmniejsza również współczynnik odrzuceń.
Dla stron z formularzami, gdzie podaje się dane osobowe, jest to wręcz wymóg, a dla sklepów internetowych konieczność.
To dokument XML, w którym w formie listy zawarte są adresy do wszystkich podstron witryny. Mapa strony internetowej ułatwia Googlebotom poruszanie się w witrynie oraz ułatwia indeksację poszczególnych podstron. Dla rozbudowanych witryn jest ona absolutną koniecznością. Dla mniejszych, a nawet bardzo małych warto również je stosować, gdyż zwiększa to wartość naszej witryny.
To odnośniki / linki prowadzące na naszą stronę. Zgodnie z filozofią Google strony, do których prowadzi wiele wartościowych linków są atrakcyjne, ciekawe i posiadające interesującą dla użytkowników treść, z którą wstawiający link chce się podzielić z innymi. Takie udostępnienie strony internetowych to jasny sygnał dla algorytmu Google, że content strony jest wartościowy dla użytkowników.
To linki:
- pochodzące ze strony o zbliżonej tematyce,
- na stronie, z której prowadzą powinny znajdować się sprawdzone i wartościowe informacje,
- dobrze, aby linki pochodziły z wartościowych według Google stron, wysoko uplasowanych w wynikach,
- linki powinny być naturalne, wykluczone jest ich pozyskiwanie za pomocą programów,
- linki z domen rządowych z końcówką .gov.
Domeny z długą i pozytywną historią pozycjonują się wyżej w wynikach wyszukiwarek. Autorytet domeny jest obliczany przede wszystkim na podstawie prowadzących do strony linków.
Opinie umieszczone w Google są niezależne. Nie ma możliwości ich usunięcia, czy też zmiany treści. Można na nie jedynie odpowiedzieć. Są one wiarygodne, gdyż nie można nimi manipulować.
Opinie umieszczone w Google są niezależne. Nie ma możliwości ich usunięcia, czy też zmiany treści. Można na nie jedynie odpowiedzieć. Są one wiarygodne, gdyż nie można nimi manipulować.
Tworzenie stron Warszawa, Wrocław i Legnica | Teksty SEO pozycjonujące strony | Grafika na strony internetowe | Mapa strony | Polityka prywatności
Marynarska 54, 59-220 Legnica,, dolnośląskie, Polska,
tel.: +48 780 060 995,
pon. - czw. 8:00 - 16:00