logo tworzenie stron www wroclaw

Tworzenie Stron WWW

Grafik Komputerowy

Freelancer do wynajęcia

  tel.+48 513 069 355
   e-mail: czubawitold@gmail.com

 

firmowa strona internetowa

 

 

 

firmowej strony internetowej

  Co powinno znaleźć się na internetowej stronie firmowej?

Must have na firmowej stronie www - czyli co należy uwzględnić i na co zwrócić uwagę projektując zawartość strony?

Strona główna

Strona główna często stanowi o pierwszym wrażeniu i jest wizytówką firmy. Nie chodzi tu wyłącznie o samą stronę, ale w pierwszym rzędzie o wizerunek firmy. Celem strony głównej jest zachęcenie odwiedzającego do zapoznania się z treścią zawartą na stronie oraz wzbudzenie zainteresowania. Strona główna żadną miarą nie może stanowić zlepku wszystkich informacji, które mamy zamiar przekazać. Głównym jej zadaniem jest nakierowanie internauty na najważniejsze z naszego punktu widzenia treści.

webdesign

Tworząc stronę główną, należy zastanowić się nad jej funkcją. Co chcemy, aby internauta po jej przeczytaniu zrobił? Jaka jest Najbardziej Oczekiwana Akcja (NOA)? Czy chcesz zachęcić do eksploracji i przeczytania artykułów? A może chcesz, żeby odwiedzający zapisał się na newsletter? Czy może oczekujesz, że internauta kupi u Ciebie produkt?

Strona główna powinna być tak skonstruowana, aby użytkownik wykonał czynność, której oczekujesz od niego.

Przykładowo, jeśli masz witrynę informacyjną, to dobrze jest umieścić na stronie głównej informacje, co można znaleźć w serwisie. Krótko i rzeczowo. Do tego podkreślić, dlaczego internauta powinien szukać informacji właśnie w tym serwisie, a nie innym (np. poprzeć doświadczeniem, współpracą ze znanymi ludźmi, ponadprzeciętnymi osiągnięciami w danej dziedzinie). A także, dobrze jest umieścić fragmenty najciekawszych treści Twojej strony z linkami do pełnych treści. Strona główna ma zainteresować i przekonać odbiorcę, że trafił w dobre miejsce, w którym znajdzie wartościowe informacje.

Inny przykład. Posiadasz stronę firmową i sprzedajesz poprzez nią jakieś produkty. Co w takim wypadku jest Twoim celem? Oczywiście sprzedaż. W takim razie na stronie głównej można przedstawić ofertę danego produktu (jeśli masz tylko jeden produkt w sprzedaży). Skuteczna oferta na stronie głównej ma spowodować w odwiedzającym chęć kupna. To jest to, czego chcesz od klienta.

Jeśli masz więcej produktów, to możesz wybrać najlepsze z nich i zwięźle przedstawić na stronie głównej, aby zainteresować internautę. Pełna oferta powinna znaleźć się na podstronach serwisu.

tanie strony legnica

Często webmasterzy popełniają błąd i umieszczają na stronie głównej masę różnych rzeczy. Jest to zdecydowany błąd. Jeśli strona główna jest przepełniona, to odwiedzający nie wie, od czego ma zacząć i nie wie, co jest najważniejsze. Główna strona witryny powinna zawierać kluczowe elementy, które mają przedstawić najważniejsze atuty i ofertę serwisu. Przykładami witryn z przepełnionymi stronami głównymi są największe portale jak wp.pl czy onet.pl - jednak w tym wypadku mamy do czynienia z zupełnie inną parą kaloszy, dlatego nie będę się na tym skupiać.

Kolejną często spotykaną sytuacją jest umieszczenie na firmowej stronie głównej informacji o firmie. Strony firmowe chwalą się na niej, piszą o swoich osiągnięciach, jak długo istnieją i wiele więcej rzeczy. Jest tylko jeden problem. Odwiedzającego nie obchodzi, jaki jesteś wspaniały, co osiągnąłeś. Nie obchodzisz go Ty, tylko to, jaką możesz dać mu korzyść.

Pisanie na stronie głównej o sobie jest jak "strzał w stopę". Serwisy i firmy szkodzą sobie w ten sposób. Informacje o sobie należy przedstawiać na podstronach takich, jak "o nas" czy "informacje". Jeśli internauta będzie chciał się czegoś o Tobie dowiedzieć, to odwiedzi podstronę.

Dane kontaktowe

Przez użytkowników jest to jedna z najczęściej poszukiwanych informacji. Dane kontaktowe powinny zawierać co najmniej adres e-mail, numer telefonu oraz adres siedziby. W przypadku, gdy klient na naszej stronie nie odnajdzie adresu firmy bądź też podstawowych danych kontaktowych, jakimi są telefon oraz e-mail, może wzbudzić to jego nieufność.

Formularz kontaktowy jest także bardzo przydatnym elementem. Powinien on umożliwiać wysłanie zapytania z poziomu strony. Spora część osób preferuje uzyskanie informacji właśnie w ten sposób. Jeśli firma posługuje się także innymi kanałami komunikacji (np. Gadu-Gadu, Skype) - należy także taką informację umieścić na stronie.

Na stronie firmowej powinny być zawarte informacje o firmie. Dobrze jest oprócz form kontaktu podać pełną nazwę firmy, adres, REGON, NIP. Zaufanie to podstawa i klient powinien mieć pewność, że nie jesteś firmą typu "krzak".

Oferta

Strona powinna zawierać prezentację oferowanych usług czy też produktów. Przy ofercie bardziej rozbudowanej - optymalnie jest jej rozpisanie na osobnych zakładkach. W przypadku bardzo dużej ilości produktów o odmiennych parametrach - warto wziąć pod uwagę stworzenie katalogu produktów.

Dzięki rozłożeniu oferty na osobne podstrony, mamy możliwość lepiej wypozycjonować naszą stronę w wyszukiwarkach - każdy element oferty posiada swoją własną podstronę wraz z właściwymi słowami kluczowymi w treści i tytule.

Warto również zadbać o umieszczenie zdjęć produktów w dobrej jakości - w przypadku oferty produktowej.

O firmie

Na podstronie "O nas" czy też "O firmie" wskazane jest opublikować charakterystykę firmy i krótką historię. Podstrona ta powinna odpowiedzieć klientowi, dlaczego ma on wybrać nasze usługi czy też produkty i dlaczego jesteśmy godni zaufania. Jednym słowem ma zachęcić potencjalnych klientów do wybrania naszej oferty. Warto ukazać ponadto także bardziej "ludzką twarz" firmy - umieśćmy na tejże stronie informacje o kwalifikacjach pracowników i ich zdjęcia.

strony www wroclaw

Czego nie umieszczać na firmowej stronie www

Opinia klientów (zwłaszcza potencjalnych) o naszej firmie często jest kształtowana na podstawie wrażenia, jakie sprawia nasza strona internetowa. Firmowa witryna powinna przede wszystkim dostarczać kompleksowej informacji o naszej działalności i o naszej firmie. Prezentowanie nieistotnych i zbędnych informacji oraz elementów totalnie mija się z celem i potrafi nieraz tylko zirytować użytkowników.

1. Imieniny, pogoda, data i godzina

Jaka jest pogoda, kto dziś obchodzi imieniny, jaki dzień czy która godzina - tego typu informacji z całą pewnością nie poszukuje na naszej stronie klient potencjalnie zainteresowana naszą ofertą. W serwisach informacyjnych czy też portalowych, takie informacje są na pewno przydatne. Jednak na stronie firmowej są totalnie zbędne. Odwracają tylko uwagę od kluczowych treści.

2. Za dużo animacji Flash, pop-upy, intro bez możliwości pominięcia

Element, który może w ciekawy sposób ożywić naszą stronę, to animacje flashowe. Niemniej ich zbyt duża ilość nie jest wskazana. Odciągają one uwagę internauty od istotnych treści, które chcemy przekazać klientom. Ponadto, duża ilość animacji bądź ich duża złożoność sprawi, że strona będzie się wolniej wczytywać. Może to zirytować użytkowników. W czarnym scenariuszu internauta w takiej sytuacji po prostu zamknie naszą stronę i poszuka innej.

Wyskakujące pop-upy również drażnią większość użytkowników. Stwarzają one konieczność dodatkowego klikania w celu ich zamknięcia po to, aby wyświetlić pożądaną treść.

webdesign1

W przypadku, gdy decydujemy się na umieszczenie intro, nie należy zapominać o stworzeniu możliwości wcześniejszego zamknięcia aplikacji. Pozostawmy wybór użytkownikowi, jeśli zechce natychmiast przejść do treści naszej strony. Celem odwiedzającego jest dotarcie do poszukiwanych treści. Niekoniecznie musi on mieć chęć i cierpliwość oglądania naszego intro. Jednak jeśli już koniecznie chcemy dodać intro do naszej strony, zadbajmy o to, aby nie powodowało długiego oczekiwania na wyświetlenie. Nie powinno też być zbyt długie.

3. Muzyka lub inne dźwięki

Nie ma chyba nic bardziej irytującego - automatycznie włączająca się muzyka przy otwieraniu strony. Szczególnie gdy brakuje opcji "wyłącz". Weźmy pod uwagę, że niektórzy użytkownicy serfując po internecie mają włączoną własną muzykę. Mogą też mieć wysoko ustawioną głośność w komputerze.

W takich przypadkach użytkownik najczęściej natychmiast wyłączy towarzyszący naszej stronie dźwięk lub ucieknie z naszej strony. Jeśli natomiast koniecznie chcemy dołączyć dźwięk do naszej strony (na przykład na stronie firmy z branży muzycznej, gdzie muzyka jest jak najbardziej wskazana), zadbajmy o to by, włączała się dopiero na żądanie po uruchomieniu przez użytkownika.

4. Reklamy innych firm, reklamy AdSense

Ten punkt nie wymaga jakichś szczególnych wyjaśnień i komentarzy. Umieszczanie reklam innych firm, czy tym bardziej reklam kontekstowych typu AdSense (które wielokrotnie są reklamami naszej konkurencji) jest kardynalnym błędem. Nie powinniśmy traktować naszej strony firmowej jako źródło zarobków z reklam.

Rzecz jasna punkt ten dotyczy wyłącznie reklam. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby prezentować współpracujące z nami firmy partnerskie, listy naszych klientów czy też firmy, których produkty mamy w ofercie.

5. Księga gości

Jest to funkcjonalność, która pasuje do takich stron jak witryna zespołu, artysty, stowarzyszenia. Na stronę firmową nie nadaje się. Naszych potencjalnych klientów raczej nie zainteresują komentarze dodawane przez odwiedzających stronę. Ponadto "Księga gości" wymaga moderacji przez administratora strony.

6. Licznik odwiedzin

Kolejna rzecz, która nie zainteresuje naszych klientów. Za to może zainteresować naszą konkurencję. Jeśli pragniemy śledzić statystyki odwiedzin naszej strony, można skorzystać z darmowych rozbudowanych statystyk np. Google Analitycs. Dostęp do nich jest jedynie możliwy dla właścicieli stron.

7. Intro - Wstęp do strony w postaci jakiegoś filmiku

Gdy nasz potencjalny klient włączając stronę naszej firmy, żeby sprawdzić np. cennik oferty, widzi witające go intro, to pierwszym najczęściej odruchem jest chęć znalezienia szukanych informacji gdzieś indziej. Ludzie zajmujący się biznesem cenią swój czas i takie wejście na stronę poprzez intro nigdy nie powinno pojawiać się na stronach biznesowych.

tworzenie stron wroclaw

Rzeczy, które wzbogacą stronę firmową

Krótko jeszcze o rzeczach, które sprawią, że klient znajdzie na naszej stronie tego, czego szukał, będzie jeszcze lepiej poinformowany, i poczuje zaufanie do naszej firmy? Prezentuję poniżej listę kilku pomysłów na wzbogacenie naszej strony internetowej. Oczywiście wykorzystanie podanych propozycji zależy także od rodzaju i specyfiki branży, w której działa nasza firma.

1. Referencje klientów

Listy referencyjne napisane przez zadowolonych kontrahentów są wyśmienitym sposobem pokazania nowym potencjalnym klientom, że jako firma jesteśmy godni zaufania oraz możemy być odpowiednim partnerem do współpracy.

Jeśli uzyskamy zgodę na umieszczenie danych kontaktowych do osoby wystawiającej referencje - warto je zamieścić na stronie.

2. Cennik produktów / usług

Szereg firm głównie usługowych) okrywa tajemnicą ustalane przez siebie ceny. Nieraz wynika to z tego, że cena jest ustalana indywidualnie w zależności od specyfiki zlecenia.

W takich przypadkach warto przynajmniej umieścić na naszej stronie jakieś widełki cenowe.

3. FAQ - najczęściej zadawane pytania

FAQ czyli Frequently Asked Questions pozwala na znaczne zaoszczędzenie czasu. Pracownik naszej firmy nie musi odpowiadać na powtarzające się i najczęściej zadawane przez pytania (na przykład - ile kosztuje usługa / produkt, jak wyglądają etapy pracy nad usługą, ile czasu trwa wdrożenie usługi, gdzie znaleźć więcej informacji o danym produkcie, i tym podobne). Dzięki FAQ klienci mogą szybko uzyskać odpowiedź na nurtujące ich pytania. Nie tracą swego czasu na kontakt bezpośredni.

4. Portfolio

Firmy działające w branży usługowej dodatkowo są postrzegane i oceniane poprzez pryzmat zrealizowanych zleceń / projektów. Warto zaprezentować portfolio - klienci będą mogli uzyskać więcej szczegółów o naszych możliwościach i usługach.

5. Newsletter lub aktualności.

System newsletter lub aktualności pozwala na informowanie stałych i potencjalnych klientów o nowościach czy też o wprowadzonych zmianach. Wysyłaj bądź publikuj informacje o nowościach w ofercie, newsach z życia firmy, promocjach.

6. Certyfikaty, nagrody

Jeśli nasza firma może pochwalić się zdobytymi nagrodami, certyfikatami, dyplomami pracowników lub wyróżnieniami, to należy nie zwlekać z umieszczeniem na stronie internetowej kopii dokumentów. Takie informacje wzbudzają wiarygodność i zaufanie klientów, a także w pełni świadczą o profesjonalizmie firmy.

 

 

 

 

 

 

hire

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Czym są cookies (ciasteczka)?

To niewielkie informacje, nazywane ciasteczkami (z ang. cookie – ciastko), wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedzamy i zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, laptopie, smartfonie), z którego korzystamy podczas przeglądania stron internetowych.